“Όχι” στην εσωστρέφεια το μήνυμα Μητσοτάκη – Σήμερα στη Θεσσαλονίκη το Προσυνέδριο της ΝΔ

Του Βαγγέλη Πλάκα

Να ξορκίσουν την εσωστρέφεια, πολλώ δε μάλλον ενόψει του Συνεδρίου της ΝΔ την επόμενη εβδομάδα, επιχειρούν στην κυβέρνηση και αυτό ήταν σαφές στη συνεδρίαση της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του κυβερνώντος κόμματος την προηγούμενη Πέμπτη. Ο πρωθυπουργός εμφανίστηκε με “καρότο και μαστίγιο” απέναντι στους βουλευτές του, δηλώνοντας ανοικτός στην κριτική και τις επισημάνσεις που στόχο έχουν να διορθώσουν λάθη αλλά θέτοντας σαφή “κόκκινη γραμμή”. Όπως είπε χαρακτηριστικά ο Κυριάκος Μητσοτάκης “είναι λεπτή η γραμμή που χωρίζει τον προβληματισμό απο την εσωστρέφεια, αυτή η γραμμή όμως είναι κόκκινη”. Το μήνυμα που έστειλναν άλλωστε όλες τις ημέρες που προηγήθηκαν της συνεδρίαση της ΚΟ ήταν πως η κυβέρνηση είναι ανοικτή και θέλει να ακούει τους βουλευτές αλλά υπάρχει και μια μεγαλύτερη εικόνα που είναι τα θέματα που πρέπει να υλοποιήσει μέσα σε μια ασταθή διεθνή συγκυρία. Για αυτό και η αναφορά του πρωθυπουργού με την οποία επέλεξε να ξεκινήσει την ομιλία του προς τους γαλάζιους βουλευτές πως έχει σημασία να αντιλαμβανόμαστε ότι τα εσωτερικά θέματα της παράταξης πρέπει να συναντιούται με τα θέματα που αντιμετωπίζουν οι πολίτες, επισημαίνοντας πως οι αναφορές πρέπει να γίνονται με επίκεντρο τον πολίτη και “όχι σε μια μίζερη εσωστρέφεια”, όπως είπε χαρακτηριστικά.
Φρόντισε ωστόσο να “διορθώσει” την αρχική στάση του Μαξίμου απέναντι στους βουλευτές που περιλαμβάνονται στις δικογραφίες της ευρωπαϊκής εισαγγελίας για τον ΟΠΕΚΕΠΕ, αφενός δίνοντας συγχαρητήρια για τη στάση τους στη συζήτηση της άρσης ασυλίας, αφετέρου ξεκαθαρίζοντας και ο ίδιος πως θα είναι εκ νέου υποψήφιοι βουλευτές. Έδωσε και μια έμμεση απάντηση στην κριτική για το “επιτελικό κράτος”, στον απόηχο και της επιστολής των πέντε βουλευτών απο την περιφέρεια, σημειώνοντας τη σημασία του ρόλου των βουλευτών αλλά και στέλνοντας το μήνυμα πως “η προσωπική επιτυχια του καθενός περνάει μόνο μέσα απο τη νίκη της ΝΔ”.

Τα επόμενα βήματα
Στο Μαξίμου έχουν τα βλέμματα στραμμένα σε μια προσπάθεια “φυγής προς τα εμπρός”. Πρώτο βήμα θα είναι το συνέδριο όπου στόχος είναι να βγεί μήνυμα ενότητας και προεκλογικής πανστρατιάς και δεύτερο βήμα η συνταγματική αναθεώρηση, που περιλαμβάνει προτάσεις όπως η αξιολόγηση στο δημόσιο και το θέμα της μονιμότητας των υπαλλήλων, η αναθεώρηση των άρθρων 16 και 86, η επιστολική ψήφος, η επιλογή της ηγεσίας της δικαιοσύνης απο τη Βουλή, μοναδική εξαετή θητεία για τον ΠτΔ, επιστολική ψήφο κλπ. Τα θέματα που θέτει ως προτάσεις η κυβέρνηση θα θέσει και ως διακύβευμα της προεκλογικής περιόδου, με τον πρωθυπουργό να κάνει λόγο για αφωνία της αντιπολίτευσης για τη συνταγματική αναθεώρηση καταλογίζοντάς της πως δεν ενδιαφέρεται για την επόμενη ημέρα της χώρας αλλά μόνο για το πως θα πλήξει την κυβέρνηση.

Σήμερα το προσυνέδριο της ΝΔ στη Θεσσαλονίκη
Σήμερα στις 12:00 το μεσημέρι θα ξεκινήσουν οι εργασίες του προσυνεδρίου Θεσσαλονίκης της ΝΔ, που θα είναι το τελευταίο πριν το συνέδριο του κυβερνώντος κόμματος που θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα το επόμενο Σαββατοκύριακο, από τις 15 ως τις 17 Μαΐου.
Θέμα του θα είναι “Εξωτερική Πολιτική, Άμυνα και Ενέργεια” και οι εργασίες του θα πραγματοποιηθούν στο περίπτερο 10 της ΔΕΘ.
Στην Πειραιώς αποφασίσθηκε να ακολουθηθεί ένα διαφορετικό μοντέλο απο όλα τα προηγούμενα, με ομιλίες και όχι συζητήσεις στρογγυλής τράπεζας.
Το προσυνέδριο θα ξεκινήσει με χαιρετισμούς τους οποίους θα απευθύνουν ο πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής του Συνεδρίου Θόδωρος Ρουσσόπουλος, ο γραμματέας Οργανωτικού και εκτελών χρέη γραμματέα της ΠΕ Στέλιος Κονταδάκης, ο γενικός διευθυντής της ΝΔ Γιάννης Σμυρλής, ο πρόεδρος της ΝΔ Θεσσαλονίκης Ζήσης Ιωακείμοβιτς, ο πρόεδρος της ΟΝΝΕΔ Ορφέας Γεωργίου, η περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Αθηνά Αηδονά και ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Στέλιος Αγγελούδης.
Θα ακολουθήσουν οι ομιλίες των τριών υπουργών που έχουν σχετικά με το θέμα χαρτοφυλάκια και συγκεκριμένα οι υπουργοί Εξωτερικών Γιώργος Γεραπετρίδης, Άμυνας Νίκος Δένδιας και Ενέργειας-Περιβάλλοντος Σταύρος Παπασταύρου. Θα ακολουθήσει ομιλία του Έλληνα Ευρωπαϊου επιτρόπου Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού της Ε.Ε. Απόστολου Τζιτζικώστα.
Το προσυνέδριο θα ολοκληρωθεί με ομιλία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στις 14:00.
Με την ευκαιρία της ανόδου του στη Θεσσαλονίκη, ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα κάνει στοχευμένες στα δυτικά της πόλης επισκέψεις: στις 10:00 θα εγκαινιάσει το “Θεσσαλονικέων Μητρόπολις”, το νέο μουσείο εντός του στρατοπέδου Παύλου Μελά όπου εκτίθενται τα αρχαιολογικά ευρήματα απο τις ανασκαφές που έγιναν για το Μετρό. Εν συνεχεία θα επισκεφθεί τα συμμαχικά νεκροταφεία Ζεϊτενλικ στη Σταυρούπολη για να παραστεί στις εκδηλώσεις για την “Ημέρα της Ευρώπης” και τη λήξη του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, επέτειος που τιμάται εκείνη την ημέρα.
(Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα “Πολιτική”, 9-5-2026)