Παράδοση του Μετρό με καθυστέρηση, ελλείψεις, επιπλέον κόστος και με προβλήματα

Της Κατερίνας Νοτοπούλου

Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Α΄ Θεσσαλονίκης

Η Θεσσαλονίκη απέκτησε ΜΕΤΡΟ, μια αναγκαία υποδομή εκσυγχρονισμού της πόλης μας, που φιλοδοξεί να συμβάλλει καθοριστικά στη βελτίωση των μετακινήσεων των πολιτών, της καθημερινότητάς τους, του κυκλοφοριακού, του περιβάλλοντος και της βιωσιμότητας της Θεσσαλονίκης.

Αυτός ήταν και ο λόγος που η κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα με υπουργό Υποδομών τον Χρήστο Σπίρτζη, αν και το παρέλαβε σταματημένο και με ποσοστό υλοποίησης 30% (από το 2006!) το ξεκόλλησε και υλοποίησε επιπλέον 45%  του έργου μέσα σε μόλις 4,5 χρόνια, παραδίδοντάς το σε ποσοστό εκτέλεσης 75%.

Δε χάθηκε ούτε ένα ευρώ σε αποζημιώσεις και το έργο άρχισε να γίνεται πραγματικότητα. Το 2015 τα αιτήματα αποζημιώσεων ήταν 1,154 δις €. Επιδικάστηκαν μετά από σκληρές διαπραγματεύσεις με την αποφασιστικότητα της ηγεσίας του ΥΠΟΜΕΔΙ, μόνο 188 εκ γλιτώνοντας 1 δις!

Το 2019, η απόφαση του κ. Μητσοτάκη να αλλάξει τον σχεδιασμό στο σταθμό Βενιζέλου είχε ως αποτέλεσμα την εκ νέου καθυστέρηση του έργου, με συνέπεια το υπόλοιπο 25% να ολοκληρωθεί σε έξι χρόνια, να δοθούν 200 εκατομμύρια επιπλέον αποζημιώσεις σε εργολάβους από τους κόπους του ελληνικού λαού, να χαθεί η αυθεντικότητα ενός μοναδικού αρχαιολογικού μνημείου και να καταστραφεί η πολιτιστική μας κληρονομιά.

Από την παράδοση του ΜΕΤΡΟ σε λειτουργία λείπει η επέκταση για Καλαμαριά, η οποία κατά δήλωση του κ. Μητσοτάκη θα γίνει σε ένα χρόνο αν και μπορούσε να παραδοθεί το πρώτο εξάμηνο του 2021! Ταυτόχρονα, δεν έχουν υπογραφεί οι συμβάσεις για την επέκταση προς τα Δυτικά και το Αεροδρόμιο.

Λείπει και το ενιαίο ηλεκτρονικό εισιτήριο, το οποίο η κυβέρνηση στα 5,5 χρόνια δεν μπόρεσε να ολοκληρώσει με αποτέλεσμα το δημόσιο να επιβαρύνεται με 200 εκ € που πληρώνει προς τον ιδιώτη φορέα λειτουργίας του.

Στα εγκαίνια του περασμένου Σαββάτου ο κ. Μητσοτάκης απέδειξε την μικροψυχία του. Στην ομιλία του στα εγκαίνια του ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης, παρουσίασε το έργο ως έργο της ΝΔ, μίλησε όχι ως πρωθυπουργός, αλλά ως πρόεδρος της ΝΔ.

Το ΜΕΤΡΟ αποτελεί δημόσιο έργο που χρηματοδοτήθηκε με δημόσιους πόρους, άλλο αν ο ίδιος επέλεξε να παραδώσει τη λειτουργία και συντήρησή του σε ιδιώτες. Κατά τη διάρκεια της κατασκευής του εναλλάχτηκαν έξι κυβερνήσεις, με τη δική του να είναι η τελευταία. Απλά φρόντισε να παραδοθεί πιο αργά και να κοστίσει πιο ακριβά.

Ήδη από την πρώτη μέρα λειτουργίας του εμφανίστηκαν τα πρώτα προβλήματα. Σταθμοί που έμπαζαν νερά, κυλιόμενες σκάλες που δε λειτουργούσαν ενώ και σήμερα που γράφεται το άρθρο υπάρχουν προβλήματα στα εκδοτήρια των εισιτηρίων, με κάποια από αυτά αν και ολοκαίνουρια να είναι εκτός λειτουργίας.

Τα παραπάνω δείχνουν την προχειρότητα της κυβέρνησης και τον υποτιμητικό τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζει τη Θεσσαλονίκη. Για μια ακόμη φορά στήθηκε μια κυβερνητική φιέστα με τη λήξη της οποίας οι πολίτες βρέθηκαν αντιμέτωποι με την ταλαιπωρία και τα προβλήματα της καθημερινότητας.

Εμείς ευχόμαστε στη Θεσσαλονίκη καλοτάξιδο το ΜΕΤΡΟ και συστήνουμε στην κυβέρνηση να σταματήσει την κατασπατάληση του δημόσιου χρήματος και να εργαστεί ώστε να παραδοθούν στη Θεσσαλονίκη και άλλα έργα με αναπτυξιακή πνοή, που η ίδια καθυστερεί αδικαιολόγητα.