Της Αρχοντούλας Τσιλικιώτη
Η αντίστροφη μέτρηση ξεκίνησε για την κατεδάφιση της πεζογέφυρας Περραιβού, μία από τις πιο εμβληματικές κατασκευές της Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης. Από σήμερα το πρωί, Σάββατο 31 Μαΐου, μέχρι και τη Δευτέρα 2 Ιουνίου, πραγματοποιείται μία από τις πιο σημαντικές παρεμβάσεις στο πλαίσιο του μεγάλου έργου του FlyOver.
Η κατεδάφιση θα γίνει με μηχανικό τρόπο, στο πλαίσιο της πλήρους αναμόρφωσης του συγκεκριμένου τμήματος της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Οδού. Στη θέση της παλιάς κατασκευής, θα δημιουργηθεί νέα, μεγαλύτερη και σύγχρονη γέφυρα, προσαρμοσμένη στις απαιτήσεις του νέου υπερυψωμένου οδικού άξονα που υλοποιείται.
Παράλληλα, προβλέπεται εναλλακτική διέλευση για όσους κινούνται στην ευρύτερη περιοχή, μέσω του ανισόπεδου κόμβου στα Κωνσταντινουπολίτικα, αξιοποιώντας μια προσωρινή δασική δίοδο γύρω από το Σέιχ Σου.
Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις
Από τις 09:00 το πρωί του Σαββάτου 31/5, θα ισχύσει 48ωρος αποκλεισμός και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας της Περιφερειακής, από τον Ανισόπεδο Κόμβο Κ9 (Τούμπας) έως τον Κόμβο Κ11 (Πυλαίας – Πανοράματος).
Οι οδηγοί θα εξυπηρετούνται μέσω εκτροπών στον αστικό ιστό: προς ανατολικά μέσω της οδού Διαγόρα και προς δυτικά μέσω της οδού Ελαιώνων.
Επιπλέον, θα ισχύσει απαγόρευση κυκλοφορίας για φορτηγά άνω των 3,5 τόνων στην Περιφερειακή, από τον Κόμβο Κ13 (Αγ. Παύλος) έως τον Κόμβο Κ16 (Λαχαναγοράς), το Σάββατο 31/5 από 09:00 έως 17:00.
Απόφαση του ΣτΕ για την πεζογέφυρα Περραιβού
Απορριπτική ήταν η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας επί της κύριας Αίτησης Ακύρωσης που είχε κατατεθεί ενάντια στην καθαίρεση της πεζογέφυρας Περραιβού, στο πλαίσιο της κατασκευής του Flyover στη Θεσσαλονίκη. Η απόφαση, η οποία δημοσιεύθηκε τον Μάιο του 2025, εκδόθηκε πριν ακόμη οριστεί δικάσιμος για τη νεότερη Αίτηση Αναστολής, η οποία είχε υποβληθεί από την Επιτροπή Προστασίας Σέιχ Σου τον Απρίλιο του ίδιου έτους. Στην αίτηση αυτή γινόταν λόγος για έλλειψη ασφαλούς πρόσβασης των πεζών προς το δάσος μετά την κατεδάφιση της γέφυρας, καθώς η προτεινόμενη διαδρομή μέσω της οδού Σταγειρίτη χαρακτηρίζεται επισφαλής, χωρίς πεζοδρόμια ή φωτεινή σηματοδότηση.
Το έργο εξελίσσεται εντός χρονοδιαγράμματος
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Π», το Flyover προχωράει βάσει του εγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος, χωρίς καθυστερήσεις. Το ποσοστό ολοκλήρωσης έχει φτάσει το 22%, ενώ τα εργοτάξια είναι σε πλήρη ανάπτυξη σε όλο το μήκος της Ανατολικής Περιφερειακής.
Το μεγαλύτερο οδικό έργο της Θεσσαλονίκης
Το Flyover αποτελεί τη μεγαλύτερη οδική παρέμβαση στην πόλη και εντάσσεται στην αναβάθμιση της Ανατολικής Περιφερειακής Οδού. Το έργο περιλαμβάνει συνολικά 12 χιλιόμετρα έργου, με 7,6 χιλιόμετρα να αφορούν την υπερυψωμένη ταχεία λεωφόρο και 4 χιλιόμετρα να αποτελούν τη βασική γέφυρα ταχείας κυκλοφορίας. Το έργο περιλαμβάνει επίσης 9 ανισόπεδους κόμβους, 9 γέφυρες, 2 στέγαστρα και 1 σήραγγα..
Παράλληλα, εκτελούνται παρεμβάσεις διαπλάτυνσης, ενίσχυσης και ανακατασκευής του υφιστάμενου οδοστρώματος, ώστε να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της σύγχρονης κυκλοφορίας.
Με την ολοκλήρωσή του, η κυκλοφοριακή ικανότητα θα διπλασιαστεί, εξυπηρετώντας έως και 10.000 οχήματα την ώρα ανά κατεύθυνση. Το έργο αναμένεται να συμβάλει καθοριστικά στην αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας, την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και τη βελτίωση της σύνδεσης με το αεροδρόμιο «Μακεδονία», την Εγνατία Οδό και τη Χαλκιδική.